GDPR

Informace o zpracování osobních údajů

Oblastní charita Náchod tímto informuje o způsobu zpracování a ochraně osobních údajů, které jsou jí jednotlivými osobami poskytnuty a jejich právech.

Při zpracování osobních údajů se řídíme právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů - dále jen Obecné nařízení) a zákonem č. 101/2000 Sb.

Zpracováváme údaje

  • osob, kterým poskytujeme služby nebo jiné formy pomoci včetně zájemců o služby
  • kontaktních osob uživatelů služeb
  • zaměstnanců, dobrovolníků a stážistů
  • externích spolupracovníků a dalších odborníků, poskytujících návazné služby
  • dárců
  • dodavatelů a osob poskytujících servisní služby organizaci

Druh zpracovávání údajů

  • adresní a identifikační údaje (tj. jméno, příjmení, titul, datum a místo narození, adresa trvalého bydliště)
  • kontaktní údaje (tj. kontaktní adresa, telefonní číslo)
  • citlivé osobní údaje (tzv. údaje kategorie) (tj. týkající se životní situace či zdravotního stavu) – tyto údaje požadujeme pouze, jsou-li nutné pro posouzení, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny služby a abychom klientům služeb mohli službu řádně poskytovat
  • fotografie za účelem propagace našich činností

Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů (osobou, která rozhoduje o způsobu a účelu zpracování osobních údajů), je Oblastní charita Náchod, IČO: 46524282, se sídlem Mlýnská 189, 547 01 Náchod. Správce můžete kontaktovat poštou na adrese sídla, osobně, telefonicky na 776 339 339 či e-mailem charita@nach.hk.caritas.cz
 

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Naše organizace nemá povinnost jmenovat pověřence. Správcem je určena pouze pověřená osoba zabývající se otázkami GDPR - Mgr. Ing. Marek Špedla, Ph.D., kontakt viz předchozí odstavec.
 

Oprávnění ke zpracovávání osobních údajů

Údaje zpracováváme v nezbytném rozsahu a výhradně v souvislosti s poskytováním našich služeb. Údaje potřebujeme zpracovávat, aby naše služby vždy maximálně odpovídaly požadavkům a individuálním potřebám klientů, ordinaci lékařů a aby jsme mohli plnit uzavřené smlouvy a legislativní požadavky.
Údaje zpracováváme v souvislosti s plněním našich povinností jako poskytovatele sociálních a zdravotních služeb na základě zákonné povinnosti a na základě smlouvy s klienty pro účely jejího plnění. Povinnost zpracovávat údaje nám stanoví řada právních předpisů (např. zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů; prováděcí vyhláška č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů; prováděcí vyhláška č. 98/2012 o zdravotnické dokumentaci, ve znění pozdějších předpisů; vyhláška č. 373/2016 Sb., o předávání údajů do Národního zdravotnického informačního systému; zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, v platném znění, zákon č. 198/2002 Sb., o dobrovolnické službě a o změně některých zákonů (zákon o dobrovolnické službě), ve znění pozdějších předpisů a dále právní předpisy vztahující se specificky k jednotlivým sociálním/zdravotním službám atd.). Některé osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu a vnitřních potřeb (jako je například sledování spokojenosti klientů se službami, zvyšování jejich kvalit a optimalizace apod.). Některé údaje zpracováváme na základě individuálního souhlasu (např. fotografie pro propagaci našich služeb apod.).


Poskytnutí osobních údajů 

Zpracování osobních údajů v souvislosti s poskytováním služeb je zákonným a smluvním požadavkem. V případě, že bychom osobní údaje nezpracovávali, nemohli bychom naše služby poskytovat. Pouze údaje předané správci na základě individuálního podepsaného souhlasu se zpracováním je dobrovolné a odvolatelné.


Předávání osobních údajů jiným správcům

Podle právních předpisů musíme některé osobní údaje sdělovat příslušným orgánům státní správy, zdravotní pojišťovně, ordinujícím lékařům či složkám IZS. Správce však nepředává osobní údaje osobám mimo Evropskou unii.
 

Doba zpracovávání osobních údajů

Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností vyplývající ze smlouvy, tj. vždy minimálně po dobu trvání smlouvy, a dále pak po dobu, po kterou jsme povinni/oprávněni ty které údaje uchovávat podle obecně závazných právních předpisů, to samé platí, nedojde-li k uzavření smlouvy. Údaje získané při poskytování služby a mající souvislost s řešením nepříznivé situace klienta resp. žadatele o službu, uchováváme po dobu 5 let. Doba pro uchování začíná běžet 1. lednem roku následujícím po roce, ve kterém došlo k ukončení služby. Po uplynutí této doby jsou data skartována. Údaje, které zpracováváme s individuálním souhlasem, uchováváme po dobu, po kterou nám je souhlas platně udělen.
 

Práva poskytovatele osobních údajů

Poskytovatel může kdykoliv požádat o poskytnutí kopie všech osobních údajů, které o něm zpracováváme. Pokud zjistí, že jeho osobní údaje, které zpracováváme, nejsou správné, můžete požadovat jejich opravu. Pokud má za to, že bychom jeho osobní údaje zpracovávat nadále neměli, může požadovat jejich výmaz. Pokud nebude s vyřešením své žádosti spokojen, může se obrátit se stížností na Úřad pro ochranu osobní údajů. V případech, kdy osobní údaje zpracováváme na základě individuálního souhlasu, může souhlas kdykoliv odvolat.

Dovolujeme si zdůraznit, že na základě uplatnění těchto práv nikomu nehrozí žádné riziko ze strany správce. Je naším zájmem zpracovávat osobní údaje zákonně a řádně a nepoškozovat práva žádných osob. Pokud by měl kdokoliv pochybnosti, že se nám to daří, budeme rádi, když nás na to upozorní.